trädgårdsdagen

TRÄDGÅRDSDAGAR 21 - 22 AUGUSTI 2021

Varmt välkommen till Sölvesborgs trädgårdsdagar 21-22 augusti 2021! Det blir en annorlunda trädgårdsdag i år också. På grund av fortsatt rådande pandemi och restriktioner , blir trädgårdsdagen även i år trädgårdsdagar som sträcker sig över lördag och söndag kl 10-16. Du kommer under dessa dagar att hälsas välkommen in i ett antal Öppna trädgårdar, där du möts av entusiaster som gärna visar upp sina pärlor och delar med sig av tips och idéer. Passa på att kika in bakom grind och häck, bara njut och låt dig inspireras. I år slår vi ett extra slag för bina och biodlingen. Under dessa dagar finns möjlighet att besöka ett antal entusiaster. Ta tillfället i akt att få kunskap om hur det är att vara biodlare. Vem vet, det väcker kanske ditt intresse och du ”blir med kupa” och den som skördar godaste honungen. Framförallt hjälper vi ju naturen. Som vi alla vet behöver vi biet för vår överlevnad. Under dessa dagar har du också möjlighet att besöka olika utställare ”hemma hos”. Gårdsbutiker och lokala handlare håller öppet. Alla utflyktsmål finns markerade på kartan! Läs mer på
Trädgårdsdagar - Sölvesborgs kommun

Bilder från Trädgårdsdagen 2019:

SÖLVESBORGS TRÄDGÅRDSFÖRENING
Tenorvägen 5056