trädgårdsdagen

TRÄDGÅRDSDAGAR 21 - 22 AUGUSTI 2021

Du kommer att kunna besöka de utställare, som traditionellt brukar vara på våra Trädgårdsdagar på Slottet. Du kommer också att kunna besöka flera trädgårdar. I fjol fanns det utstälare och trädgårdar från Åhus i söder till Nötabråne i norr, alla inom en radie på 3 mil. I år kommer samtliga utställare som traditionellt brukar finnas på Slottet att erbjudas att vara med. Vi vill gärna ha med fler trädgårdar och utställare, så vill du eller du känner någon som vill vara med, hör av dig till någon av oss i föreningen.

Så här var det 2020:
TRÄDGÅRDSDAGAR 15-16 AUGUSTI 2020
Trädgårdsdagarna där man kunde besöka 25 privata trädgårdar och 34 gårdsbutiker/försäljare/konstnärer blev mycker uppskattade. Vissa trädgårdar hade upp mot 300 besökare.
Trädgårdsföreningen fanns på plats på Stortoget. Där kunde man hämta karta över besöksmålen om man inte ville ladda ner den från Sölvesborgs kommuns hemsida.
Styrelsen i Trädgårdsföreningen ville gärna göra detta för sina trogna medlemmar eftersom vi tvingats ställa in många arrangemang under vären och sommaren. Vi tycker att detta blev en en bra ersättning för vår traditionella Trädgårdsdag, som inte kunde genomföras p.g.a. Coronaviruset.

Bilder från Trädgårdsdagen 2019:

SÖLVESBORGS TRÄDGÅRDSFÖRENING
Tenorvägen 5056